https://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&feed=atom&action=historyGaragehouder W.G.A. Kerssemakers - Bewerkingsoverzicht2024-03-29T15:29:59ZBewerkingsoverzicht voor deze pagina op de wikiMediaWiki 1.30.0https://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12064&oldid=prevJfmhusken op 27 jan 2019 om 13:102019-01-27T13:10:57Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 27 jan 2019 om 13:10</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l4" >Regel 4:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 4:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Hetzelfde jaar adverteerde hij met een 'tentoonstelling' van Monarch-schrijfmachines in de etalage van behanger en stoffeerder Lebesque aan de Volderstraat.<sup>12</sup> Hij was blijkbaar van vele markten thuis. In de Eerste Wereldoorlog werd Kerssemakers gemobiliseerd. Zijn verzoek aan de Minister van Oorlog om verlof om zijn zaken gaande te houden, werd afgewezen. Daardoor was hij gedwongen om zijn technisch bureau met het daaraan verbonden garagebedrijf m.i.v. 15 februari 1915 tijdelijk te sluiten.<sup>13</sup><br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Hetzelfde jaar adverteerde hij met een 'tentoonstelling' van Monarch-schrijfmachines in de etalage van behanger en stoffeerder Lebesque aan de Volderstraat.<sup>12</sup> Hij was blijkbaar van vele markten thuis. In de Eerste Wereldoorlog werd Kerssemakers gemobiliseerd. Zijn verzoek aan de Minister van Oorlog om verlof om zijn zaken gaande te houden, werd afgewezen. Daardoor was hij gedwongen om zijn technisch bureau met het daaraan verbonden garagebedrijf m.i.v. 15 februari 1915 tijdelijk te sluiten.<sup>13</sup><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>   </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>   </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[bestand:Kerssemakers.jpg|thumb|500px|right|Briefhoofd van Garage Kerssemakers aan de Parallelweg. (archief fam. J. <del class="diffchange diffchange-inline">Babbenberg</del>)]]</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>[[bestand:Kerssemakers.jpg|thumb|500px|right|Briefhoofd van Garage Kerssemakers aan de Parallelweg. (archief fam. J. <ins class="diffchange diffchange-inline">Bannenberg</ins>)]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Blijkbaar heeft hij zijn verdere diensttijd gebruikt om zijn toekomst nog eens te overdenken, want een jaar later liet hij aan de Parallelweg een nieuwe garage bouwen, met showroom en stallingsmogelijkheden. Dankzij de aanwezigheid van een conciërge was het gebouw dag en nacht geopend.<sup>14</sup><br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Blijkbaar heeft hij zijn verdere diensttijd gebruikt om zijn toekomst nog eens te overdenken, want een jaar later liet hij aan de Parallelweg een nieuwe garage bouwen, met showroom en stallingsmogelijkheden. Dankzij de aanwezigheid van een conciërge was het gebouw dag en nacht geopend.<sup>14</sup><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>De tijd zat hem echter niet mee. In verband met de aanhoudende schaarste volgde na een eerdere distributie van brandstof in december 1917 een algeheel rijverbod voor particuliere auto's. Deze maatregel werd pas op 23 november 1918 opgeheven. In 1916 kon Kerssemakers blijkens zijn briefhoofd al diverse automerken leveren, maar helaas is niet bekend welke dat zijn geweest. Zes jaar later importeerde hij Renaults, nog een jaar later was hij vertegenwoordiger voor Noord-Brabant en Limburg van Renault, Minerva en verschillende niet nader aangeduide Amerikaanse merken en in 1927 vertegenwoordigde hij Renault, Buick en de Belgische fabriek FN.<sup>15</sup> Intussen had hij in 1920 zijn rijwielafdeling opgeheven.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>De tijd zat hem echter niet mee. In verband met de aanhoudende schaarste volgde na een eerdere distributie van brandstof in december 1917 een algeheel rijverbod voor particuliere auto's. Deze maatregel werd pas op 23 november 1918 opgeheven. In 1916 kon Kerssemakers blijkens zijn briefhoofd al diverse automerken leveren, maar helaas is niet bekend welke dat zijn geweest. Zes jaar later importeerde hij Renaults, nog een jaar later was hij vertegenwoordiger voor Noord-Brabant en Limburg van Renault, Minerva en verschillende niet nader aangeduide Amerikaanse merken en in 1927 vertegenwoordigde hij Renault, Buick en de Belgische fabriek FN.<sup>15</sup> Intussen had hij in 1920 zijn rijwielafdeling opgeheven.<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Toen Kerssemakers zijn bedrijf in 1921 liet inschrijven in het toen ingevoerde handelsregister, werkte hij onder de naam Automobielgarage W. Kerssemakers.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Toen Kerssemakers zijn bedrijf in 1921 liet inschrijven in het toen ingevoerde handelsregister, werkte hij onder de naam Automobielgarage W. Kerssemakers.<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Negen jaar later verkocht hij zijn onderneming aan FJ. Keunen, die haar onder zijn eigen naam voortzette en al direct reclame maakte als Chrysler-dealer. Einde 1937 nam A.F. (Frans) van Beek het bedrijf van hem over. Hij zette het voort als Van Beek-Service-Station en vertegenwoordigde de merken De Soto en D.K.W. Aan de onderneming was toen ook het taxibedrijf verbonden dat Van Beek al eerder exploiteerde onder de naam Drietax en Zestax. Vermoedelijk heeft Frans van Beek zijn onderneming in 1939 geliquideerd.<sup>16</sup><br></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins class="diffchange diffchange-inline">[[bestand:Kerssemakers1.jpg|thumb|500px|right|Briefhoofd van Garage Kerssemakers aan de Parallelweg. (archief fam. J. Bannenberg)]]</ins>Negen jaar later verkocht hij zijn onderneming aan FJ. Keunen, die haar onder zijn eigen naam voortzette en al direct reclame maakte als Chrysler-dealer. Einde 1937 nam A.F. (Frans) van Beek het bedrijf van hem over. Hij zette het voort als Van Beek-Service-Station en vertegenwoordigde de merken De Soto en D.K.W. Aan de onderneming was toen ook het taxibedrijf verbonden dat Van Beek al eerder exploiteerde onder de naam Drietax en Zestax. Vermoedelijk heeft Frans van Beek zijn onderneming in 1939 geliquideerd.<sup>16</sup><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12062:newid:12064 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12062&oldid=prevJfmhusken op 27 jan 2019 om 12:302019-01-27T12:30:46Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 27 jan 2019 om 12:30</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l4" >Regel 4:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 4:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Hetzelfde jaar adverteerde hij met een 'tentoonstelling' van Monarch-schrijfmachines in de etalage van behanger en stoffeerder Lebesque aan de Volderstraat.<sup>12</sup> Hij was blijkbaar van vele markten thuis. In de Eerste Wereldoorlog werd Kerssemakers gemobiliseerd. Zijn verzoek aan de Minister van Oorlog om verlof om zijn zaken gaande te houden, werd afgewezen. Daardoor was hij gedwongen om zijn technisch bureau met het daaraan verbonden garagebedrijf m.i.v. 15 februari 1915 tijdelijk te sluiten.<sup>13</sup><br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Hetzelfde jaar adverteerde hij met een 'tentoonstelling' van Monarch-schrijfmachines in de etalage van behanger en stoffeerder Lebesque aan de Volderstraat.<sup>12</sup> Hij was blijkbaar van vele markten thuis. In de Eerste Wereldoorlog werd Kerssemakers gemobiliseerd. Zijn verzoek aan de Minister van Oorlog om verlof om zijn zaken gaande te houden, werd afgewezen. Daardoor was hij gedwongen om zijn technisch bureau met het daaraan verbonden garagebedrijf m.i.v. 15 februari 1915 tijdelijk te sluiten.<sup>13</sup><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>   </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>   </div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">[[bestand:Kerssemakers.jpg|thumb|500px|right|Briefhoofd van Garage Kerssemakers aan de Parallelweg. (archief fam. J. Babbenberg)]]</ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Blijkbaar heeft hij zijn verdere diensttijd gebruikt om zijn toekomst nog eens te overdenken, want een jaar later liet hij aan de Parallelweg een nieuwe garage bouwen, met showroom en stallingsmogelijkheden. Dankzij de aanwezigheid van een conciërge was het gebouw dag en nacht geopend.<sup>14</sup><br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Blijkbaar heeft hij zijn verdere diensttijd gebruikt om zijn toekomst nog eens te overdenken, want een jaar later liet hij aan de Parallelweg een nieuwe garage bouwen, met showroom en stallingsmogelijkheden. Dankzij de aanwezigheid van een conciërge was het gebouw dag en nacht geopend.<sup>14</sup><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>De tijd zat hem echter niet mee. In verband met de aanhoudende schaarste volgde na een eerdere distributie van brandstof in december 1917 een algeheel rijverbod voor particuliere auto's. Deze maatregel werd pas op 23 november 1918 opgeheven. In 1916 kon Kerssemakers blijkens zijn briefhoofd al diverse automerken leveren, maar helaas is niet bekend welke dat zijn geweest. Zes jaar later importeerde hij Renaults, nog een jaar later was hij vertegenwoordiger voor Noord-Brabant en Limburg van Renault, Minerva en verschillende niet nader aangeduide Amerikaanse merken en in 1927 vertegenwoordigde hij Renault, Buick en de Belgische fabriek FN.<sup>15</sup> Intussen had hij in 1920 zijn rijwielafdeling opgeheven.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>De tijd zat hem echter niet mee. In verband met de aanhoudende schaarste volgde na een eerdere distributie van brandstof in december 1917 een algeheel rijverbod voor particuliere auto's. Deze maatregel werd pas op 23 november 1918 opgeheven. In 1916 kon Kerssemakers blijkens zijn briefhoofd al diverse automerken leveren, maar helaas is niet bekend welke dat zijn geweest. Zes jaar later importeerde hij Renaults, nog een jaar later was hij vertegenwoordiger voor Noord-Brabant en Limburg van Renault, Minerva en verschillende niet nader aangeduide Amerikaanse merken en in 1927 vertegenwoordigde hij Renault, Buick en de Belgische fabriek FN.<sup>15</sup> Intussen had hij in 1920 zijn rijwielafdeling opgeheven.<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12048:newid:12062 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12048&oldid=prevJfmhusken op 26 jan 2019 om 22:432019-01-26T22:43:30Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 26 jan 2019 om 22:43</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l15" >Regel 15:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 15:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>12 MC resp. 28-6-1906, 16-5-1908 en 29-2-1908<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>12 MC resp. 28-6-1906, 16-5-1908 en 29-2-1908<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>13 Regionaal Historisch Centrum Eindhoven, Archief Kamer van Koophandel Correspondentie 1914-1917, brief 18-2-1915<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>13 Regionaal Historisch Centrum Eindhoven, Archief Kamer van Koophandel Correspondentie 1914-1917, brief 18-2-1915<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>14 <br></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>14 <ins class="diffchange diffchange-inline">MC, 12-4-1916</ins><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>15<br></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>15 <ins class="diffchange diffchange-inline">RHCeCollectie briefhoofden W. Kerssemakers</ins><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>16<br></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>16 <ins class="diffchange diffchange-inline">Rijks Archief Noord-Brabant, Archief Kamer van Koophandel Eindhoven, dossiers handelsregisters nrs. 1171 en 7224 </ins><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #ffe49c; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>17<br></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>17 <ins class="diffchange diffchange-inline">MC, 1-2-1908</ins><br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jan Spoorenberg 2004<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jan Spoorenberg 2004<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12047:newid:12048 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12047&oldid=prevJfmhusken op 26 jan 2019 om 21:262019-01-26T21:26:30Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 26 jan 2019 om 21:26</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l10" >Regel 10:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 10:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">'''Noten:'''<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">11 Meierijsche Courant (MC) 19-11-1907<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">12 MC resp. 28-6-1906, 16-5-1908 en 29-2-1908<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">13 Regionaal Historisch Centrum Eindhoven, Archief Kamer van Koophandel Correspondentie 1914-1917, brief 18-2-1915<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">14 <br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">15<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">16<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">17<br></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jan Spoorenberg 2004<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Jan Spoorenberg 2004<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12042:newid:12047 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12042&oldid=prevJfmhusken op 26 jan 2019 om 20:392019-01-26T20:39:46Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 26 jan 2019 om 20:39</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l10" >Regel 10:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 10:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Jan Spoorenberg 2004<br></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Bronnen:'''<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Bronnen:'''<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12040:newid:12042 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12040&oldid=prevJfmhusken op 26 jan 2019 om 20:382019-01-26T20:38:20Z<p></p>
<table class="diff diff-contentalign-left" data-mw="interface">
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<col class="diff-marker" />
<col class="diff-content" />
<tr style="vertical-align: top;" lang="nl">
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">← Oudere versie</td>
<td colspan="2" style="background-color: white; color:black; text-align: center;">Versie van 26 jan 2019 om 20:38</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno" id="mw-diff-left-l1" >Regel 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Regel 1:</td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"><big>'''W.G.A. Kerssemakers, Eindhovens eerste garagehouder'''</big><br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Het eerste bericht over een echt Eindhovens garagebedrijf dateert van 19 november 1907. W.G.A. Kerssemakers maakte toen reclame voor zijn benzine 'aan concurrerende prijzen', originele Orion Valvoline in bussen van l tot 30 liter en Orion carbid (voor de verlichting) in bussen van 1/10 tot 10 kg. Tevens bood hij zijn klanten de mogelijkheid gedurende het winterseizoen gewone en motorrijwielen bij hem te stallen. Zijn bedrijf was te vinden aan de Parallelweg, nu 18 Septemberplein, ongeveer waar nu de hoek van de Hermanus Boexstraat is.<sup>11</sup><br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Walter Kerssemakers was in 1884 in Eindhoven geboren, waar zijn vader, de bekende kunstschilder Anton, een leerlooierij bezat. In tegenstelling tot veel toekomstige collega's was hij geen smid. Al in 1906 adverteerde hij in de Meierij sche Courant met zijn Technisch Bureau, dat toen o.m. de originele 'Otto' Deutz motoren kon leveren en twee jaar later maakte hij reclame voor een stronken-rooimachine.<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Hetzelfde jaar adverteerde hij met een 'tentoonstelling' van Monarch-schrijfmachines in de etalage van behanger en stoffeerder Lebesque aan de Volderstraat.<sup>12</sup> Hij was blijkbaar van vele markten thuis. In de Eerste Wereldoorlog werd Kerssemakers gemobiliseerd. Zijn verzoek aan de Minister van Oorlog om verlof om zijn zaken gaande te houden, werd afgewezen. Daardoor was hij gedwongen om zijn technisch bureau met het daaraan verbonden garagebedrijf m.i.v. 15 februari 1915 tijdelijk te sluiten.<sup>13</sup><br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;"> </ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Blijkbaar heeft hij zijn verdere diensttijd gebruikt om zijn toekomst nog eens te overdenken, want een jaar later liet hij aan de Parallelweg een nieuwe garage bouwen, met showroom en stallingsmogelijkheden. Dankzij de aanwezigheid van een conciërge was het gebouw dag en nacht geopend.<sup>14</sup><br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">De tijd zat hem echter niet mee. In verband met de aanhoudende schaarste volgde na een eerdere distributie van brandstof in december 1917 een algeheel rijverbod voor particuliere auto's. Deze maatregel werd pas op 23 november 1918 opgeheven. In 1916 kon Kerssemakers blijkens zijn briefhoofd al diverse automerken leveren, maar helaas is niet bekend welke dat zijn geweest. Zes jaar later importeerde hij Renaults, nog een jaar later was hij vertegenwoordiger voor Noord-Brabant en Limburg van Renault, Minerva en verschillende niet nader aangeduide Amerikaanse merken en in 1927 vertegenwoordigde hij Renault, Buick en de Belgische fabriek FN.<sup>15</sup> Intussen had hij in 1920 zijn rijwielafdeling opgeheven.<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Toen Kerssemakers zijn bedrijf in 1921 liet inschrijven in het toen ingevoerde handelsregister, werkte hij onder de naam Automobielgarage W. Kerssemakers.<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Negen jaar later verkocht hij zijn onderneming aan FJ. Keunen, die haar onder zijn eigen naam voortzette en al direct reclame maakte als Chrysler-dealer. Einde 1937 nam A.F. (Frans) van Beek het bedrijf van hem over. Hij zette het voort als Van Beek-Service-Station en vertegenwoordigde de merken De Soto en D.K.W. Aan de onderneming was toen ook het taxibedrijf verbonden dat Van Beek al eerder exploiteerde onder de naam Drietax en Zestax. Vermoedelijk heeft Frans van Beek zijn onderneming in 1939 geliquideerd.<sup>16</sup><br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Vanuit zijn woonhuis in Stratum begon hij daarna een rijschool. Veel Eindhovenaren zullen dit instituut nog hebben gekend. Na de oorlog was het jarenlang gevestigd in het voormalige Sint-Vincentiusgebouw aan de Ten Hagestraat.<br></ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="color:black; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #a3d3ff; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div><ins style="font-weight: bold; text-decoration: none;">Kerssemakers was in 1932 met zijn vrouw naar de Haviklaan verhuisd. Daar bleef hij de auto trouw, want twee jaar later dreef hij er zijn Brabantsch Auto-Expertise-Bureau.<sup>17</sup> Blijkbaar was hij alleen omgeschakeld. Het is wel aardig hier nog aan toe te voegen, dat Kerssemakers in latere jaren belangstelling kreeg voor heemkunde. In 1938 was hij een van de oprichters van de Oudheidkundige Kring Kempenland, de voorganger van de inmiddels opgeheven Heemkundige Studiekring Kempenland. Binnen het bestuur zou hij met grote nauwgezetheid de taak van secretaris vervullen.<br></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Bronnen:'''<br></div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background-color: #f9f9f9; color: #333333; font-size: 88%; border-style: solid; border-width: 1px 1px 1px 4px; border-radius: 0.33em; border-color: #e6e6e6; vertical-align: top; white-space: pre-wrap;"><div>'''Bronnen:'''<br></div></td></tr>
<!-- diff cache key yswgfpet_mw3-mw_:diff:version:1.11a:oldid:12039:newid:12040 -->
</table>Jfmhuskenhttps://eindhoven-encyclopedie.nl/index.php?title=Garagehouder_W.G.A._Kerssemakers&diff=12039&oldid=prevJfmhusken: Nieuwe pagina aangemaakt met ' '''Bronnen:'''<br> Uit: Jaarboek Eindhoven 2003/2004 blz 41-59<br> DE VROEGSTE GESCHIEDENIS VAN DE AUTO IN EINDHOVEN<br> categorie: Zakelijk categorie: Verk...'2019-01-26T20:32:06Z<p>Nieuwe pagina aangemaakt met ' '''Bronnen:'''<br> Uit: Jaarboek Eindhoven 2003/2004 blz 41-59<br> DE VROEGSTE GESCHIEDENIS VAN DE AUTO IN EINDHOVEN<br> <a href="/index.php/Categorie:Zakelijk" title="Categorie:Zakelijk">categorie: Zakelijk</a> categorie: Verk...'</p>
<p><b>Nieuwe pagina</b></p><div><br />
'''Bronnen:'''<br><br />
Uit: Jaarboek Eindhoven 2003/2004 blz 41-59<br><br />
DE VROEGSTE GESCHIEDENIS VAN DE AUTO IN EINDHOVEN<br><br />
<br />
[[categorie: Zakelijk]]<br />
[[categorie: Verkeer en vervoer]]<br />
[[categorie: Wegvervoer]]</div>Jfmhusken